Wednesday, September 28, 2016

තාත්තා ඩූන් ඇන්ඩ් පුතා ඩූන්


ලෝකේ සාමාන්‍යයෙන් වෙන දේ තමයි තාත්තලා පිළිවෙළකට ජීවත් වෙන්න හදනකොට පුත්තු පිස්සු නටන එක. කලාතුරකින් ඕකෙ අනික් පැත්ත වෙන වෙලාවලුත් තියනවා. අප්පා කරපු දේ නොකරන පුතා ගැන අපේ ජන ව්‍යවහාරේ මොනවා තිබ්බත් සමහර වෙලාවට තාත්තලා කරපු දේවල් පුත්තු නොකරන තරමට හොඳයි. හැබැයි තාත්තා කරපු හොඳ දේවල් ඊට වඩා දුරකට ගෙනියන්න පුළුවන් වෙන පුත්‍රයින්ට තමයි 'අතිජාත පුත්‍ර' කියලා කියන්නේ... 

එතකොට පුතා ඩූන් අතිජාතද? නැත්නම්... ?

දැන් අපි ජනශ්රුතිය සහ සිංහල භාෂාව පාඩම අමතක කරලා ආපහු කාර් ලෝකෙට එමු.

සාමාන්‍යයෙන් මගේ බ්ලොග් දෙක කියවන සහ මාව යම් තරමකට හරි දන්න ඕනම කෙනෙක් දන්න දෙයක් තමයි මම ක්ලැසික් බීට්ල් පිස්සෙක් කියන එක. මම දුර ගමන් ළඟ ගමන් මැද ගමන් ඇද ගමන් හැම දේකටම පාවිච්චි කරන්නේ 1973 හදපු බීට්ල් එකක්. හැබැයි වැඩි දෙනෙක් නොදන්නා දෙයක් තියනවා. ඒ තමයි මම අන්තවාදී ක්ලැසික් බීට්ල් පිස්සෙක් නෙමෙයි කියන එක. ඒ කියන්නේ අලුත් බීට්ල් එක එක්ක මට තරහක් නැහැ.

අලුත් බීට්ල් එක නිර්මාණය වෙලා තියෙන්නේ ෆොක්ස්වැගන් එකේ ගොල්ෆ් ප්ලැට්ෆෝම් එකේ. ගොල්ෆ් ප්ලැට්ෆෝම් එක අද දවසේ කාර් ලෝකේ ඉංජිනේරු පැත්තෙන් ගත්තම ඉතාම විශිෂ්ට නිර්මාණයක්. ඒ නිසා ෆොක්ස්වැගන් රැලිවලදී අලුත් බීට්ල් සෙට් වුණාම මම ඒවා ෆොටෝ ගන්නවා. ඊට පස්සේ ඔය ෆොටෝ දැම්මම අන්තවාදී බීට්ල් පිස්සෝ ඒවට බනින්න පටන්ගන්නවා. මම ඉතින් අන්තවාදී ටෙම්පරියන්ච ෆොක්ස්වැගන් පර්මනන්ට්මයං කියලා මොකුත් නොකියා නිකං ඉන්නවා.

සාමාන්‍යයෙන් ලංකාව ඇතුලෙ අලුත් බීට්ල් වලට තියන චෝදනාවක් තමයි ස්පෙයා පාට්ස් ගණන් සහ හොයාගන්න අමාරුයි කියන එක. නමුත් අලුත් බීට්ල් ගන්න මිනිස්සු ටොයෝටා කොරොල්ලා හෝ නිසාන් සනී නොගෙන ඒක ගන්නේ මේ සීන් එක නොදැන නෙමෙයි. ඒ අය හැමෝම වගේ ඒක ගන්නේ අපූරු හුරුබුහුටි බවක්, ළෙන්ගතු බවක්, 'පණ තියන' බවක් ඒකෙ තියන නිසා. මේක ඈත අතීතයේ ඉඳන්ම සිද්ධ වෙච්චි දෙයක්. නැත්තං අති දැවැන්ත කාර් කර්මාන්තයක් තිබිච්චි ඇමරිකාවේ මිනිස්සු මේ ජර්මනියෙන් ආපු, රේඩියේටර් එකක් වත් නැති, වෙරළු ගෙඩියක් විතර කාර් එකක් පොරකකා ගනීවිද?



තද නිල්පාට අලුත් බීට්ල් එක අයිති ගාමිණී කවිකාර මහත්මයට

අලුත් බීට්ල් එක, ඒ කියන්නේ New Beetle කියලා අපි දන්න කාර් එක ඉස්සරලාම මාකට් එකට ආවේ 1998 දී. සාමාන්‍යයෙන් බටහිර ලෝකෙට වඩා තාක්ෂණය අතින් පිටිපස්සෙන් ඉන්න අපට ඕක අලුත් කාර් එකක් වුණාට ඇත්තටම නිව් බීට්ල් එක අනූ ගණන්වල කාර් එකක්.  

අනික 2011 න් පස්සේ කාර් එක සම්පූර්ණ වෙනසකට ලක්වුණා. 'නිව් බීට්ල්' කියන එකේ 'නිව්' කෑල්ල හලලා ෆොක්ස්වැගන් එක මේක 'ෆොක්ස්වැගන් බීට්ල්' කියලා re-brand කළා. මේ බීට්ල් එක කලින් ආපු නිව් බීට්ල් එකට වඩා ඔරිජිනල් ක්ලැසික් බීට්ල් එකට පෙනුමෙන් සමානයි. කොහොම වුණත් ඒක ගැන මේ වෙද්දී බොහෝ දේවල් ලියවිලා තියනවා.  ඒ නිසා ඒ ගැන නැවත ලිවීම තේරුමක් නැති දෙයක්.

ෆොක්ස්වැගන් කොම්පැනිය කියන්නේ එදා ඉඳන්ම අලුත් දේවල් අත්හදා බලන්න බය නැති සමාගමක්. ඔය ඩීසල් කේස් එක වගේ නාගැනීම් කලාතුරකින් තිබ්බට එයාලා කාර් ලෝකෙට හඳුන්වලා දීපු දේවල්වල අගය කොයි තරම්ද කියලා දන්න කට්ටිය දන්නවා. 90 ගණන්වල ඉඳලා එයාලා retro සංකල්ප වලට අලුත් අර්ථකථන දෙන්න උත්සාහ කළා. බීට්ල් එක ඒ අතින් බොහොම සාර්ථකයි.

ඔන්න එහෙනම් එයාලා දැන් ඒකෙ තවත් පියවරක් ඉස්සරහට අරගෙන යන්න ලෑස්තියි ලු.

ලබන අවුරුද්දේ අලුත්ම Volkswagen Beetle Dune එක එනවා...

මේකේ කන්සෙප්ට් එක ආවේ 2014 දි. ප්‍රඩක්ෂන් රෙඩී මොඩ්ල් එක දැක්කේ 2015 දි. පළවෙනියට මාකට් එකට ආවේ 2016. දැන් මේ අලුත් එක එන්නේ 2017 දි.

තේරෙන්නේ නැති එවුන් ඇස් ගෙඩි ලොකු කරන් ඔහේ හිටපල්ලා. අපි මෙහෙ පිනුම් ගගහා නටනවා...



2016 අප්‍රේල් මාසේ වගේ තමයි Dune එකට බුකින් භාරගන්න පටන් ගත්තේ. අලුත් බීට්ල් එකේ 'අලුත්' ගතිය නැතිවෙන්න ගත්තට පස්සේ ෆොක්ස්වැගන් ලා එක එක විදිහට ටික ටික වෙනස් වර්ෂන් හඳුන්වලා දීපු බව කවුරුත් දන්නවා. මම කලිනුත් කිව්වා වගේ නිව් බීට්ල් එක බෙල්ලෙන් අල්ලලා නිව් කෑල්ල කැපීම ඒ අතරින් එකක්. 

නමුත් මේ අතරින් තදටම මගේ හිත ඇදගත්තු එකක් තමයි Dune එක. හැබැයි මේ අලුත් Dune එක ගැන කියන්න කලින් පරණ Dune එක මොකක්ද කියලා ටිකක් කියන්නත් ඕනා. මම බොහොම කෙටියෙන් ඒ ගැන කියන්නම් (අනේ මට කරන උදවුවක් හැටියට, මේක කියෙව්වට පස්සේ බීට්ල් කපන්න නම් හිතන්න එපා. අපිට ඉතුරු ක්ලැසික් කාර් පොඩ්ඩයි. ඒ ටිකත් රැකගෙන ඉන්නේ මාර ගේමක් දීලා. ඔයාලා ක්ලැසික් කාර් එකක් කපන වාරයක් ගානේ දෙයියනේ කියලා ක්ලැසික් කාර් එකක් අරන් අලුත් ජීවිතයක් පටන් ගන්න ඉන්න කොල්ලෝ කෙල්ලෝ සිය ගාණකගේ හීන වලට රිදෙනවා...).

Dune Buggy, Beach Buggy, Baja Bug වගේ ඒවා කියන්නේ බීච් වගේ තැන්වල පිස්සු කෙළින්න පුළුවන් විදිහට මොඩිෆයි කරපු කාර් වලට. මේවා කරන්නේ බොහෝ වෙලාවට සාමාන්‍ය කාර් මොඩිෆයි කරලා, පළල ටයර් එහෙම දාලා. ෆොක්ස්වැගන් එකේ බොඩි එක ගලවලා අයින් කරලා චැසිය අරගෙන අලුත් කිට් එක හයි කරලා එන්ජිම ටිකක් විතර මොඩිෆයි කරලා සස්පෙන්ෂන් එහෙම දියුණු කරලා පළල ටයර් දාලා බීච් බගී හදන සම්ප්‍රදායක් ක්ලැසික් බීට්ල් එක එක්කම දියුණු වුණා. අදටත් ෆොක්ස්වැගන් පොතක් හරි සඟරාවක් හරි ගත්තොත් ඒකෙ අනිවාර්යයෙන්ම බගියක් තියනවා.




මේකේ වැදගත්ම දේ තමයි මේකේ බොඩිය හදන්නේ එක්කෝ ෆයිබර් වලින්... නැත්නම් ඉස්සර ඉඳන් සමහර සමාගම් කෙළින්ම ෆොක්ස්වැගන් එකේ බොඩිය අයින් කරලා චැසියට හයි කරන්න පුළුවන් කිට් හදල විකුණුවා.. හරිනම් වැඩේ වෙන්න ඕනේ මේ විදිහටයි. නමුත් අපේ අයියලා ෆයිබර් වලින් හදන්න බැරි හින්දා සහ දැන් අලුතින් කිට් එන්නේ නැති හින්දා මොට්ට පිහියෙන් පෝරණු පාන් කැපුවා වගේ ඔරිජිනල් බොඩිය එහෙන් මෙහෙන් කපලා බගියක් කියලා හිතාගෙන පදිනවා. අන්තිමට කවදාහරි දවසක මුළු කාර් එකම මොකෙක් හරි මකබාසෙකුගේ ගරාජ් එකක් අයිනේ දිරලා යනවා.

Bruce Meyers කියලා කෙනෙක් තමයි 1960 ගණන්වල ඉස්සරලාම Dune Buggy එකක් හැදුවා කියන්නේ. නමුත් Empi වගේ ෆොක්ස්වැගන් පාට්ස් හදපු සමාගම් පවා කෙළින්ම බීට්ල් චැසියට හයිකරන්න පුළුවන් මේ වගේ අමුතු වැඩකෑලි විකුණුවා. සුද්දෝ කියන්නේ නිවාඩුවක් හම්බුණාම අපි වගේ උදේ ඉඳන් හවස් වෙනකල් නිදාගන්න ජාතියක් නොවන නිසා ඩූන් බගී සම්ප්‍රදාය ජනප්‍රිය වුණා. ඒ නිසා මේක දිග ඉතිහාසයක් තියන වැඩක්. ආයෙත් මතක් කරනවා. බොඩි කපලා බගී හදන්න බෑ!





මේ වගේ සංකල්ප අලුත් තාක්ෂණයත් එක්ක මිශ්‍ර කරන්න ෆොක්ස්වැගන් කොම්පැනියට හොඳ හැකියාවක් තියනවා. ඉතින් මෙයාලා 2016 දී අලුත් බීට්ල් එකේ Dune වර්ෂන් එකක් එළියට දැම්මා. මේක ඇත්තටම Baja Bug එකේ ෆීලින් එක එන විදිහට හැදුවා කියලා තමයි කියන්නේ. හැබැයි ඉතිං සාමාන්‍ය බීට්ල් එක එච්චරම ලොකු වෙනස්කම් වලට නම් ලක්වෙලා නැහැ. 

කොටින්ම කිව්වොත් තාත්තා ඩූන් නටපු නැටුම් වලින් සීයෙන් පංගුවක්වත් නටන්න පුතා ඩූන්ට පුළුවන් කමක් නැහැ. 

වාහනේ ටිකක් උසයි, ටයර් ටිකක් පළලයි. ඩක් ටේල් ස්පොයිලර් එකක් තියනවා. Dune කියලා ගහපු ස්ටිකර් දෙකක් තියනවා. ගාන ටිකක් උස්සලා තියනවා. 

එච්චරයි... 

අඩු ගානේ ෆෝ වීල් සිස්ටම් එකක් දාපිය... 

ම්හු! 

නැත්තං මැනුවල් ගියර් බොක්ස් එකක් දීපිය... 

ම්හු!

එක රිවීව් එකක කියනවා ඕකෙ අඩු ගානේ ෆෝ වීල් සිස්ටම් එකක් ආවා නම් සුබාරු ඉම්ප්‍රෙසා අවුට්බැක් එකට තරගයක් දෙන්න තිබ්බා කියලා. ඇත්ත. මේක අවුට්බැක් එකට වඩා නම් (මට පේන විදිහට) ලස්සනයි.




ෆොටෝ ගත්තේ caranddriver, autoweek, netcarshows වගේ වෙබ් සයිට් වලින්


වාහනේ specs ටික ගැන car and driver එකෙන් සහ තව එහෙන් මෙහෙන් හොයපු විස්තර සංසන්දනය කළාම ලැබෙන්නේ මේ වගේ විස්තර එකතුවක්. 



විස්තර ටික:
වාහනේ: front-engine, front-wheel-drive, 4-passenger, 2-door coupe
එන්ජිම: turbocharged and intercooled DOHC 16-valve inline-4, iron block and aluminum head, direct fuel injection
එන්ජිමේ ධාරිතාව: 110 cu in, 1798 cc
පවර් එක : 170 hp @ 4800 rpm
Torque
එක: 184 lb-ft @ 1500 rpm
ගියර් බොක්ස් එක: 6-speed automatic
දිග පළල :
වීල්බේස් එක: 100.0 in
දිග: 168.7 in
පළල: 71.7 in Height: 59.1 in
පැසෙන්ජර්ස්ලට තියන ඉඩ: 85 cu ft
බඩුවලට තියන ඉඩ: 15 cu ft
Curb weight
එක: 3087 lb
ඇදිල්ල:
Zero to 60 mph: 7.4 sec
Zero to 100 mph: 20.5 sec

තෙල් කිරිල්ල:
ටවුමේ: 24 mpg හයිවේ එකේ: 31 mpg

මේවා බැලුවාම තේරෙනවා මේක සාමාන්‍ය බීට්ල් එකට වඩා මහා වෙනසක් තියන කාර් එකෙක් නෙමෙයි කියලා. නමුත් එහෙම වුණා කියලා මේක දැකලා පිනුම් ගහන්න හිතෙන ෆීලින් එක අපේ හිතින් යන්නේ නැහැ. 


හැම රිවීව් එකකම වගේ කියන දෙයක් තමයි මේකේ මොන %^&$ වත් නැති වුණාට මේක මාරම #$%&^ තමයි කියන එක. ඕක තමයි එදා ඉඳන්ම බීට්ල් එකේ තිබුණු මෙව්වා එක. මම හැමදාමත් කියනවා මොරිස් මයිනර් එක කියන්නේ බීට්ල් එකට වඩා හැම අතින්ම ප්‍රායෝගික සහ හැම අතින්ම වාසිදායක කාර් එකක් කියලා. හැබැයි අදටත් ඔය දෙක එකට තියලා එකක් තෝරගන්න කිව්වොත් ලෝකේ මිලියන ගානක් මිනිස්සු වගේම මාත් බීට්ල් එකක්ම තෝරගනීවි. 
ඒ වගේම අද දවසේ කවුරුහරි අලුත් බීට්ල් එකකුයි අලුත් බීට්ල් ඩූන් එකකුයි එකට තියලා එකක් තෝරගන්න කිව්වොත් මම අරගන්නේ මොකක්ද කියන එක අමුතුවෙන් කියන්න ඕනේ නෑ නේ නේද?
හරියටම හරි... පරණ air-cooled බීට්ල් එක... 


www.facebook.com/CarPissuwa 


26 comments:

  1. Mona @**!$$& ethakota uda pana pana natannenatanne

    ReplyDelete
  2. Mona @**!$$& ethakota uda pana pana natannenatanne

    ReplyDelete
    Replies
    1. මොන %^&$ වත් නැති වුණාට මාරම #$%&^ නිසා... ;)

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. පරන එක තරම් හිතට වදින් නෑ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඇත්ත... අපේ හිත රැඳෙන්නේ පරණ එක ගාව මොනවා කළත්...

      Delete
  5. ඩීසල් වර්ෂන් එකක් නෑ වගේ නේද? වොක්ස්වැගන්ල අර emission test මැජික් එකක් කරන්න ගිහිල්ල නේද නාගත්තෙ?ලුක් එකනං හොඳයි හැබැයි පරණ එකට පරාදයි වගේ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඇත්ත. දැනට තියෙන්නේ පෙට්‍රල් 1.8 එන්ජිම විතරයි

      Delete
  6. මමනම් ගන්නෙ අලුත් එක... ඒක පට්ට ලස්සනයි.....පරණ එක වස කැතයි.. ( උඹේ හිත රිදුනට, මගේඇහැට පේන ඇත්ත කියන්න එපෑයෑ.. )

    ඒත් මම කාර් එකක් ගන්න ගියොත්, ඕක මගේ බජට් එකේ තිබුනත් මම ඕක ගන්න එකක් නෑ... මට පොඩි සෙඩාන් මේනියාවක් තියනවා...

    ඊයෙ නිකන් ජොලියට වගේ ගිහින් Grace එකක් බලලා ආවා... ගන්න නෙමේ ආසාවට...ගාන ඇහුවම ඒක ඔලුවට කඩන් වැ‍ටුනා... :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ලංකාවේ මිනිස්සු අතර කොහොමත් හැච්බැක් වලට වඩා සෙඩාන් ජනප්‍රියයි. ඒ ගැන Torque & Throttle සඟරාවේ පළවෙනි සිංහල කලාපයේත් කතා කරලා තියනවා...

      Delete
  7. රසවත් විස්තරයක් අපි කරන්නේ කියවීම උනත් මේ ව්ස්තර ලබා ගන්න ඔබ ගොඩක් මහන්සි වෙලා තියෙනවා

    ReplyDelete
  8. රසවත් විස්තරයක් අපි කරන්නේ කියවීම උනත් මේ ව්ස්තර ලබා ගන්න ඔබ ගොඩක් මහන්සි වෙලා තියෙනවා

    ReplyDelete
    Replies
    1. බොහොම ස්තූතියි සමරසේකර මහත්මයා...

      Delete
  9. හොඳ්ට ටියුන් කරගත්ත පරණ බීටල් එකක ඉන්ධන පරිභෝජනය කොහොමද?

    ReplyDelete
    Replies
    1. මගේ පරණ 3 ශ්‍රී 1200 එක 12 ත් 15 ත් අතර කළා. 1300 එකකින් 10 ත් 12 ත් අතර පුළුවන් වෙන්න ඕනේ...

      Delete
  10. අලුත් එක ලස්සනයිනං තමයි. ඒත් ඉතිං බීටල් කිවුවොත් අර පරන ගෙම්බම තමයි වටින්නෙ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. අපි ගොඩක් දෙනෙකුට අලුත් බීට්ල් එකත් එක්ක තියන මූලික ප්‍රශ්නේ තමයි එන්ජිම ඉස්සරහා තියන එක. තාමත් කට්ටිය ෆොක්ස්වැගන් එක අලුත් බීට්ල් මොඩ්ල් එකක් එලියට දාන වාරයක් ගානේ කියනවා එන්ජිම පිටිපස්සට දාපල්ලා කියලා :)

      Delete
  11. ගන්නවනං අලුත් එක ගන්න ඕන. ඒකෙ සඟදාලා කොට ගවුමක් ඇඳපු ගර්ල් ෆ්‍රෙන්ඩ් එක්ක ඊවිනිං ටුවර් එකක් දාන්න පුලුවං.

    පරණ එකේ වයිෆ් එක්ක නැන්දම්මලගෙ ගෙදර යන්න පුලුවං

    ReplyDelete
    Replies
    1. සම්පූර්ණයෙන් අනික් පැත්ත. පරණ එකේ වයිෆ් එක්ක නැන්දම්මාගේ ගෙදර ගියොත් නැන්දම්මා අහන්නේ තාමත් අලුත් එකක් ගන්න හරිහමන් ආදායමක් නැද්ද කියලා. සඟ දාලා කොට ගවුම් ඇඳපු ගර්ල්ෆ්‍රෙන්ඩ්ස් ලා දැන් හොයන්නේ බීට්ල් සහ ඔරිජිනල් මිනි කූපර්.

      Delete
    2. සඟ දාන්නෙ, කාර් එකද ? උඹද එහෙම නැත්නම් ගර්ල් ෆ්‍රෙන්ඩ් ද ? :D

      Delete
  12. මට මේක මිස් වුනා. අම්මපා මෙහෙම එකක් තියෙන බව දන්නෙත් මේ පෝස්ට් එක කියෙව්වට පස්සෙ. නිව් බීට්ල් එක නම් ආපු ගමන්ම (මම කියන්නෙ කාමාට් එකට) ෂෝ රූම් එකේතියෙනවා දැක්කා අනූ ගනං වල. මම ඉබ්බංවල හන්දියෙන් ඔතන පහුකරගෙන යනව බයික් එකේ ඒ කාලෙ. ඒක කෙහෙත් වැඩියෙම මාකට් වුනේ කාන්තාවන් අතරෙ. අලුත් බීට්ල් එකක ගියොත් හුඟක් වෙලාවට හයිස්කූල් කෙල්ලක්. නමුත් ආපු කාලෙම පාරෙ එක එක පාටින් කීපයක් දකින්න තිබුනට දැන්නම් හරි අඩුයි දකින්න කොළඹදි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. මුලින්ම ආපු ඒවා ටික දැන් නිතර දුවන කට්ටිය අතින් ඉඳහිට දුවන කට්ටිය අතට මාරු වෙලා. දැන් කට්ටිය අලුතින් යුරෝප් වාහන ගන්න එක ඉස්සරටත් වඩා අඩුද කොහෙද. හැබැයි Dune එකක් නම් තව ටික දවසකින් ක්ලබ් එකේ වැඩකදී මතු වුනොත් මම පුදුම වෙන්නේ නැහැ...

      Delete
  13. අලුත් ලිපියක් ලියමු

    ReplyDelete