Saturday, May 14, 2016

Mitsubishi Evo X- සොඳුරු දඟකාරයාගේ නික්ම යාම



මම පාපොච්චාරණයකින් පටන් ගන්නම්. මම සීරියස් මිට්සුබිෂි ෆෑන් කෙනෙක්. මගේ පළවෙනි කාර් එක ලාන්සර් බොක්ස් එකක්. ඒ නිසා හැමදාමත් මිට්සුබිෂි ගැන පොඩි ආදරයක් මගේ හිතේ තිබුණා. ඒ ආදරය ක්‍රමයෙන් බරපතළ ලාලසාවක් බවට පෙරළුණේ Mituishi Evolution හෙවත් Evo නිසා. කවදාහරි Evo එකක් ගන්න හීනය මටත් තිබුණා. නමුත් 2007 ජපානේදී Evo X දියත් වෙනකොට මේ එන්නේ අවසන් Evo පරම්පරාව බව අපි දැනගෙන හිටියා. මම හිතන්නේ Evo එක නවත්තන්න එපා කියලා මිට්සුබිෂි සමාගමට බලපෑම් කරන්න සෑහෙන පිරිසක් උත්සාහ කරන්න ඇති. ඒ වුණත් වැඩක් වුණේ නැහැ.

කොහොම වෙතත් 2007 දී (සහ පිටරටවල 2008 දී) Evo Xවෙළඳපොළට ආවත් ඊට පස්සේ 2016 වෙනකල් ඒකෙ ප්‍රධාන versions දෙකක් ඇමරිකාවේ වෙළඳපොළට ආවා. ඒ තමයි Evo fans ලා දන්නා GSR සහ MR කියන versions දෙක. මේ දෙකත් 2016 න් පස්සේසේ ආයේ එන්නේ නෑ. මේ කාර් ගැන, ඒවායේ specs ගැන කතාකරන්න ගොඩක් දේවල් තියනවා. නමුත් මගේ අරමුණ (මේ බ්ලොග් එකේ අරමුණ) ටෙක්නිකල් දේවල් කතා කරන එක නෙමෙයි. කාර් සංස්කෘතිය එක්ක බැඳුණු හැඟීම් ගැන කතා කරන එක තමයි මගේ ටාගට් එක.

Evo එක හඳුන්වලා දෙද්දී මිට්සුබිෂි එකේ සභාපති බොහොම වැදගත් දෙයක් කිව්වා. ඒ තමයි Evo එකේ අරමුණ Super Car එකක් ගන්න බැරි අයට අඩු මුදලකට Super කාර් අත්දැකීම ලබාදෙන එක කියලා. එයා කිව්වේ එයාටවත් ඒ වෙද්දී වෙළඳපොළේ තියන Super Car මිලදීගන්න සල්ලි නැහැ, ඒ නිසා ඒ අත්දැකීම පොදු ජනතාවට සමීප කරන්න එයා හිතුවා කියන එක. 10 වැනි ජෙනරේෂන් එක එද්දී නම් Evo එක මිල අධික වාහනයක් වෙලා තිබුණා. නමුත් අදටත් ලංකාවේ අපටත් Evo iv වගේ එකක් සාධාරණ මුදලකට ගන්න පුළුවන් (ගොඩක් ඒවා conversions බව ඇතත්. ඒත්...).

කාර් ගැන ගොඩක් ආසා අයට Top Gear කියන්නේ ආගන්තුක දෙයක් නෙමෙයි. ජෙරමි ක්ලාක්සන් ලොක්කා වෙන්න, ඒ කියන්නේ New Top Gear පටන් ගන්න  කලින් Top Gear එක ටිකක් sensible වැඩසටහනක්. ඒ කාලේ ටිෆ් නීඩෙල් සහ ක්වෙන්ටින් විල්සන් එකතුවෙලා ජපන් ස්පෝර්ට්ස් කාර් ගැන කරපු පොඩි සේග්මන්ට් එකක් තියනවා. ඒක ඔයාලට Youtube එකේ බලන්න පුළුවන්. ඒකෙදී ටිෆ් අපට පෙන්නනවා Evo i එක කොච්චර surprise එකක්ද කියන එක.

Evo එකේ සාර්ථකත්වයටහොඳම උදාහරණය තමයි Subaru Impreza WRX STi එක ගොඩක් වෙලාවට පසුබිමට තල්ලු කරලා දාන්න ඒක සමත් වීම. වරදවා තේරුම් ගන්න එපා, Subaru Impreza WRX සහ WRX STi versions ඇවිල්ලා සුපිරි කාර් (දැන් Subaru සමාගම Impreza නම පාවිච්චි කරන්නේ නැහැ. දැන් එන්නේ WRX කියලා). නමුත් සුබාරු එක ඉක්මවලා යන මොකක්දෝ විශේෂයක් හැමතිස්සෙම Evo එකේ තිබුණා. මේක ඔයාලට Top Gear, Fifth Gear ඇතුළු ඕනෑම වැඩසටහනක වගේම ඒ සම්බන්ධ ඕනෑම ලිපියක දැකගන්න පුළුවන්. අපි දුක් වෙන්නේ මේ තරගය නැතිවෙන එකටයි. මේක නිසා සුබාරු එකත් වැඩේ හෑල්ලුවට ගත්තොත්? තරගකාරයො නැතිවුණාම නිෂ්පාදන බාල වෙන බව අපි ඕන කෙනෙක් දන්නවා.

Evo එක වෙනුවට අනාගතයේදී Pulg-in Hybrid වර්ගයේ අධිවේගී වාහනයක් හඳුන්වලා දෙන බවයි මිට්සුබිෂි සමාගම කියන්නේ. කාර් කොම්පැනි සාමාන්‍යයෙන් බයිලා කියලා ඊට පස්සේ ලිස්සලා යන්න දක්ෂයි (මතකද එක පාරක් ලෝටස් සමාගම අලුත් කාර් 5 ක් එකපාර එළියට දානවා කිව්වා? අන්තිමට බොසාවත් දොට්ට දාලයි වැඩේ නතර වුණේ). ඒ නිසා මිට්සුබිෂි ෆෑන්ස්ලා හැටියට අපට බයක් තියනවා. විශේෂයෙන්ම මිට්සුබිෂි සමාගම මේ දවස්වල වැඩි අවධානයක් යොමුකරන්නේ SUV/Crossover වර්ගයේ වාහන ගැන. Evo එක වෙනුවට එන වාහනෙත් බොහෝ දුරට මේ වර්ගයේ එකක් බවයි එයාලා අපට ඉඟි කරන්නේ. නමුත් ඔය මොන දේවල් කිව්වත් කාර් එකකින් ගන්න thrill එක ජීප් එකකින් ගන්න බෑ. ජෙරමි ක්ලාක්සන්ගේ බාසාවෙන් කියනවා නම් 'කාර් හැන්ඩ්ල් කරනවා, ජීප් පෙරළෙනවා!'

මේ ලිපිය ලියලා ඉවර වෙලා මම කල්පනා කරන්නේ  වැඩිපුර සල්ලි හොයන ක්‍රමයක් ගැනයි. මට දැන් කොහොම හරි අඩු තරමින් Evo iv එකක් වත් ගන්න ඕනකමක් තියනවා....

1 comment: